Інтернет захопив людство: більше 4 млрд. населення планети регулярно бувають онлайн і проводять там чимало часу. Поширення Інтернету дало розвиток поняття веб-маркетингу. Колись це були всього лише банери на сайтах, а зараз сфера охоплює пошукову оптимізацію, брендування в мережі, позиціонування в соціальних мережах і багато іншого. Здається, що це назавжди змінило ринок офлайн-реклами, і вона втратила актуальність. Але насправді класичний маркетинг не здає позицій.

Люди все так само живуть в реальному світі, працюють і спілкуються, роблять покупки, фотографують і діляться емоціями. Вірним помічником оффлайн-маркетингу залишається event індустрія. Аналізуючи приклади кампаній відомих брендів, можна побачити результати ефективної взаємодії маркетологів і організаторів заходів.

McWhopper від Burger King

Бренд заради цієї маркетингової кампанії пішов на перемир’я зі своїм головним конкурентом – McDonald’s. Метою об’єднання зусиль повинна була стати підтримка некомерційної організації Peace One Day.

Все почалося з публікації відкритого листа на адресу генерального директора McDonald’s, а також покупки рекламних щитів, розташованих біля ресторанів «маку». Ключовий посил – пропозиція співпрацювати. Найцікавіше, що представники McDonald’s, звикнувши постійно «воювати», з конкурентами, були захоплені зненацька і по факту не прийняли пропозицію.

Але Burger King свого домоглися: вони звернули на себе увагу і збільшили кількість шанувальників бренду. Багато людей стежило за навчальним відеороликом зі створення «McWhopper» своїми руками.

Висновок: щоб випередити конкурентів, потрібно враховувати їх слабкі і сильні якості.

«Сліпий тест» від PepsiCo

10 примеров оффлайн-маркетинга

Цьому спору вже багато років. Кілька поколінь шанувальників намагаються довести, що Coca-Cola смачніше Pepsi – і навпаки. Головний конкурент класичного бренду Coca-Cola – Pepsi – з’явився в 1980-х роках. І так як у «коли» була агресивна політика просування, конкуренти обрали інший, більш м’який підхід. Вони організували загальнонаціональний «сліпий тест» напоїв від двох торгових марок. Найдивовижніше, що в результаті «сліпої» дегустації чимало людей дійсно віддавали перевагу Pepsi. Зробивши їх вибір частиною рекламної кампанії, виробник добився активізації продажів.

Висновок: навіть сильних конкурентів можна перемогти, якщо кинути їм виклик. Звичайно, для цього потрібно мати якісний продукт.

Програма лояльності від Starbucks

Маркетологи брендів створюють програми лояльності, у першу чергу, щоб клієнти могли заощадити. Starbucks створив щось нове, таке, що сильно відрізняється від класичного розуміння. За покупки в фірмових кав’ярнях клієнтам дають зірки, які після можна безкоштовно міняти на напої та страви. Таким чином, компанія утримує постійну аудиторію.

Висновок: бажаючи отримати нових клієнтів, не можна забувати старих. Працювати з постійним клієнтом дешевше, ніж з новим – хоча б тому, що рекламні витрати на нового покупця вище.

Нестандартні коробки для переїзду від IKEA

10 примеров оффлайн-маркетинга

У канадському Монреалі є особливий день, який присвятили переїзду жителів в нові будинки. До цього дня в IKEA підготували для людей безкоштовні брендовані коробки для переїзду. Ідею використовували кілька разів, а в 2014 році вдосконалили. Фірмові коробки зробили в формі справжніх меблів. Таким чином, жителі Монреаля могли тимчасово використовувати «меблі» бренду в своїх будинках, заодно переконавшись в їхній узгодженості з інтер’єрними рішеннями. Природно, багато людей після цього повернулися в магазин за справжніми моделями меблів.

Висновок: не завжди потрібно створювати нові ідеї. Можна використовувати успішну стару маркетингову кампанію, якщо трохи її модернізувати.

IQ Роуд-шоу від Facebook

Найбільша соціальна мережа світу – це не тільки місце спілкування, але й багатофункціональна медіа-платформа. Вона об’єднує можливості двох соцмереж: Facebook і Instagram, забезпечуючи можливості роботи тисяч інформагентств. Щоб ці агентства оцінили всі можливості і дізналися більше про діяльність корпорації, event-менеджери компанії створили роуд-шоу. Вони поділилися з відвідувачами ефективними можливостями обробки інформації в соціальних мережах.

Висновок: навіть якщо компанія працює виключно на онлайн-ринку, можна використовувати формати офлайн-маркетингу, щоб представити бренд цікаво, незвичайно, корисно для аудиторії.

Олімпійське спонсорство від Coca Cola

10 примеров оффлайн-маркетинга

Олімпіада, безперечно, – один з найбільших заходів в світі, який ідеально підходить для проведення маркетингових кампаній. Незалежні дані вказують, що Coca Cola вклала в Олімпіаду-2012 близько 100 млн. доларів США. І все заради того, щоб стати головним спонсором ігор. Що в результаті? Символіка бренду була присутня на всьому, що було пов’язано з Олімпіадою: від листівок до спортивних об’єктів. Ця інвестиція дозволила бренду нагадати про себе всьому світу, істотно збільшити популярність і підвищити продажі. До речі, вперше бренд став спонсором Олімпійських ігор в 1928 році.

Висновок: для просування бренду потрібно використовувати спонсорство. Це дорого, але корисно для популяризації бренду.

Аромамаркетинг від Nissan

Світовий ринок автомобілів відрізняється високою конкуренцією між виробниками. Тому для просування своїх брендів і продуктів компанії застосовують сучасні маркетингові методики. Так, у 2014 році Nissan об’єднав зусилля з парфумерним лідером Air Aroma. Разом з компанією, що спеціалізується на аромамаркетингу, автовиробник створив фірмовий аромат. Його використовували в офісах, на виставках, в офіційних дилерських центрах в усьому світі. Ключовою метою кампанії стало підвищення асоціативної впізнаваності бренду. Відчуваючи фірмовий аромат, люди впізнавали Nissan.

Висновок: аудиторії потрібно відчувати, бачити і чути продукт, так як саме основні почуття сприяють запам’ятовуванню.

Центр тест-драйву від Tesla Motors

У сучасного автовиробника є мета – зробити революцію в своїй ніші автопромисловості. Головний об’єкт революції – доступні електрокари. Щоб реалізувати місію, компанія створила центр тест-драйву в Гонконзі. Гостям дають можливість помацати і вивчити матеріали і деталі, які використовують для виробництва автомобілів Tesla. Причому, багато рішень показують вперше – до того, як авто випустили в масовий продаж.

Висновок: клієнти люблять дізнаватися більше про виробництво продукту. Це вражає їх і підвищує довіру.

«Стрибай разом» від Adidas

10 примеров оффлайн-маркетинга

Спортивний бренд привернув Derrick Rose – гравця NBA, відомого своїми захоплюючими стрибками під час баскетбольних матчів. На відкритті фірмового магазину Derrick Rose Jump Store, розташованого в Лондоні, організатори поставили на полицю, розташовану в 3 м. від підлоги, кросівки Adidas Derrick Rose з оригінальним автографом баскетболіста. Щоб отримати ексклюзивну пару, покупцям пропонували стрибнути за кросівками. У кого це виходило – міг забирати модель безкоштовно.

Висновок: у цій події об’єднали кілька різних оффлайн-стратегій. Ця співпраця із «зіркою» (у цьому випадку – з відомим спортсменом). Також це акцент на інтерактив у заході, що дарує гарний настрій і будує приємні асоціації.

Авіашоу від Red Bull

Виробник енергетиків просунув слово Flugtag і перетворив його в асоціацію з власним брендом. Це слово німецьке і означає «день польоту». У загальному розумінні це авіашоу. Red Bull вдалося не просто організувати авіашоу, але й створити навколо цієї події чималий ажіотаж. І заодно просунути власний слоган.

Суть авіашоу полягала в змаганні самодіяльних літальних апаратів. Мета кожного учасника – змусити свій апарат літати довше за інших. Всі апарати – керовані людьми. У результаті вийшов вражаючий захід, який повністю відповідає філософії компанії.

Висновок: незалежно від того, що виробляє компанія, завжди можна знайти спосіб розповісти про неї незвично. Власне, офлайн-маркетинг для цього і існує.