2012 рік. Знаменитий у США фестиваль Coachella. Серед хедлайнерів – топові артисти Radiohead, Snoop Dogg і Dr. Dre. Але живі виступи лідерів затьмарив … привид. Точніше, голограма Тупака Шакура. На сцену вийшла тривимірна цифрова копія знаменитого артиста, якого не стало за 16 років до шоу. Ця подія справила ефект бомби, що розірвалася: про неї згадують досі.
На підготовку 5-хвилинного «виступу» команда з 20 чоловік витратила 2 місяці. Тоді це було свого роду «прийомом», ретельно спланованою PR-акцією. Але виникає питання: чи можуть стати голограми артистів, які пішли з життя, повноцінною частиною музичної індустрії майбутнього?
Нова категорія розваг
Концерти віртуальних артистів – не ексклюзив і не поодинока акція. Вони існують, вони розвиваються, і голограми активно збирають глядацькі зали. Хоча, якщо об’єктивно, це не голограми, а сучасна інтерпретація ілюзії «Привид Пеппера», відомої ще з 19-го століття.
Наприклад, стартап Eyellusion працює над комплексними ідеями в області створення голограм для ринку живої музики. За словами представників компанії, вони хочуть відкрити нові джерела доходу, а заодно задовольнити фанатський попит і розширити гастрольні можливості.
Щось схоже на зорі 90-х років робив менеджер Андрій Разін. Будучи керівником групи «Ласковый Май», він створив близько двох десятків складів. Справжня та фейкова групи успішно борознили простори країни, виступаючи під фонограму одночасно в декількох місцях. Фанати були щасливі.
Зараз розробники пропонують те ж саме, але – без живих артистів на сцені та без явного обману. Новій категорії розваг дали назву – «гібридна». Вона об’єднує концерт і технологічний спектакль.
16 шоу, $ 1,7 млн, 71% проданих квитків
Base Hologram організували тур з голограмою зірки рок-н-ролу ХХ століття Роя Орбісона. 16 шоу принесли організаторам $ 1,7 млн. Зали для глядачів в середньому були заповнені на 71%. Через деякий час ця ж компанія знову організувала шоу: на цей раз на сцені з Орбісоном «виступала» віртуальна копія Бадді Холлі. У цілому було зіграно 58 шоу по всьому світу.
При всіх перевагах шоу, очевидці концертів відзначають: часом публіка відчуває дискомфорт. Все-таки це кумири, яких вже немає на світі. І знову бачити їх на сцені щонайменше дивно. Організатори шоу в відповідь на це захищаються: «Люди таким чином просто віддають дань поваги улюбленим артистам».
Представник New York Times відвідав одне з таких шоу. За його словами, «публіка здавалася зачарованою». Сам очевидець у процесі уявляв собі можливості технології. Наприклад, несподівана поява Курта Кобейна на церемонії «Греммі».
Це не шоу, це ностальгія
Частина експертів ставляться до ідеї голограм померлих артистів скептично: чи є їм місце в сучасній музичній індустрії? Їх опоненти відповідають: безсумнівно. Хоча б тому, що такі шоу носять серцевий, ностальгічний характер. Є ряд етичних моментів, але в цілому концерти знаходять позитивний відгук у більшості людей.
Зірка музичної індустрії ХХ століття Френк Заппа пішов з життя через рак. Його синові на той момент було 15 років. Нещодавно було організовано шоу, в якому «виступала» голограма Френка. Син артиста зізнався: шоу стало ще одним способом впоратися з втратою: «Я весь концерт переконував себе, що тато повернувся».
Напевно, схожі емоції відчули б шанувальники Кузьми Скрябіна. Цікаво, чи знайдеться компанія, яка буде готова відтворити образ відомого українського артиста для нових концертів?
Маєш питання щодо змісту статті? Звертайся до авторки