Відмовитися від пластикових соломинок для коктейлів – непогано. Але більше вплине скорочення польотів і відмова від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Спочатку це здасться незручним, але все пройде: як тільки очікування аудиторії почнуть трансформуватися.

Як заходи впливають на екологію?

Івенти і поїздки тісно взаємопов’язані. У дні проведення масштабних заходів сотні людей купують квитки або сідають за кермо. Навіть в епоху якісного відеозв’язку пряма взаємодія не втрачає цінності.

Організатори івентів закладають величезні бюджети на паливо і транспорт. Це доставка обладнання, трансфери, екскурсії та виїзні заходи, авіаквитки для учасників, люксові автомобілі напрокат для VIP гостей і багато іншого. Давайте помножимо ці витрати на середню кількість івентів на рік в усьому світі. Результати будуть колосальними. Івент компанії можуть вплинути на це і знизити негативний вплив на клімат. Досить буде відповідально обирати транспорт.

«Регіональні» івенти скорочують викиди СО2

Екологічні або «зелені» заходи – стійкий тренд в останні роки. Але більшість організаторів зосереджені на невеликих змінах: наприклад, відмову від одноразових пластикових пляшок з водою. У моді – івенти «без вінілу»: замість вивісок необхідні зображення і написи проектують на стіни локації.

Все це важливо. Але ніяк не важливіше за тонни СО2, що викидаються літаком за один рейс. Наприклад, рейс в обидва кінці між Лісабоном і Києвом – це викид більше 1 тонни вуглекислого газу. Стільки ж один автомобіль викидає за 2-3 місяці щоденних поїздок.

экологичные мероприятия

Тенденція поки слабка, але деякі організатори заходів вже почали рухатися до мети скорочення викидів. Це стосується вибору регіону івенту. Наприклад, якщо більшість відвідувачів заходу будуть зі східних областей України, доцільно провести його в Дніпрі, а не у Львові чи Києві. Ця стратегія має дві переваги:

  1. Ніхто не буде летіти на івент, так як туди комфортно дістатися поїздом або на авто.
  2. Простіше організувати масові перевезення учасників, скоротивши тим самим кількість автомобілів.

А що, якщо летіти все-таки потрібно?

Організатори заходів – не єдині, хто можуть вплинути на зниження негативного впливу від авіаперевезень. Західне суспільство потихеньку усвідомлює проблему. Тенденція під назвою «сором польотів» поширюється з північної Європи в США. Авторство flyksgam приписують шведській еко-активістці Грете Тунберг. Суть тенденції: людина повинна розуміти, що подорожувати літаком неетично на фоні посилення кліматичної кризи. Правда, у східну частину Європи тренд поки не прийшов.

Звичайно, повністю відмовитися від польотів неможливо. Чи буде ділова людина із Запоріжжя трястися 24 години в поїзді, щоб відвідати Event Industry Forum у Львові? Адже простіше долетіти туди за 2 години!

Але проблема теж вирішувана. Розглянемо умовний приклад. Важлива конференція Web Summit проходить у Лісабоні. Побувати на ній – престижно і корисно. Очевидно, що українські компанії куплять для своїх представників авіаквитки. Але що якщо зафрахтувати окремий літак з України на цей івент для всіх бажаючих? Це дасть можливість знизити кількість рейсів, а значить – і викидів.

Скорочення кількості поїздок: наскільки реально?

У процесі проведення івенту організатори створюють учасникам можливості дістатися до значущих об’єктів міста. Варіантів звичайно кілька: піші маршрути, громадський транспорт, трансфери і т.п. Це той випадок, коли івент команда може приймати організаційні рішення і одночасно знижувати негативний вплив на екологію.

экологичные мероприятия

Є два підходи до планування транспортного переміщення учасників:

  1. Організація заходів на віддалених локаціях. Це потребуватиме серйозних витрат на транспорт, щоб учасники могли дістатися до місця проведення. Але в той же час все необхідне (конференц-зали, номера, ресторани) будуть у зоні доступності. Відповідно, для внутрішніх переміщень транспорт не знадобиться.
  2. Проведення івентів в «пішохідних» районах міста з продуманою інфраструктурою. Добиратися, наприклад, від конференц-залу до готелю учасники зможуть пішки.

Однозначної рекомендації немає. Все залежить від типу заходу. Пішохідний район, при всіх перевагах, не завжди безпечний. Пізно ввечері учасники будуть почувати себе некомфортно, прогулюючись пішки або користуючись громадським транспортом. Тому використання служб таксі або орендованих авто – все ще обов’язкова міра.

Світ змінюється

У кінцевому рахунку, всі ці зміни: будь то використання автомобіля для проведення заходу або громадського транспорту – впливають на комфорт. Так, ходити куди-небудь пішки раціональніше, але пересуватися в авто зручніше і простіше.

Але все швидко змінюється. Організатори івентів в усьому світі вносять позитивні зміни для порятунку навколишнього середовища. Зрештою, люди звикають до нового, а через деякий час можуть навіть почати вважати це комфортним. І вже через кілька років необхідність пройтися до ресторану пішки не викликатиме в учасників івентів негативних емоцій.

Дотримуючись важливої тенденції, ARENA CS виступає за відповідальне ставлення до навколишнього середовища і вносить свій вклад в екологію. Івент менеджери компанії оптимізують транспортні потоки. Для перевезень матеріалів компанія використовує власний екологічний транспорт – електро-пікап. І цим все не обмежується. Відмова від одноразового посуду, повторна переробка вінілових декорацій та інші ініціативи вже впроваджуються в процесі підготовки заходів.