Музика – потужний інструмент для заходів. Публікуємо кілька рекомендацій щодо вибору фонової музики, яка вплине на темпоритм і настрій відвідувачів івенту.

1. Музика, яка визначає настрій учасників

Музичні треки взаємодіють з ділянками мозку, що відповідають за емоції, відчуття часу, пам’ять, мову, задоволення. Мало того, вона може регулювати взаємодію цих ділянок. Наприклад, прослуховування емоційно зворушливої фонової музики поліпшує запам’ятовування осіб.

Звичайно, вплив музики непрямий. Але створити і підтримати настрій таким чином цілком можна. Ось кілька прикладів:

  • струнний квартет для вечірки на вулиці створить розслаблюючу, витончену і гостинну атмосферу;
  • треки, які подобаються відвідувачам (інформацію можна почерпнути, аналізуючи їх соціальні профілі або провівши опитування) миттєво викличуть прихильність аудиторії;
  • живий ансамбль, кавер-група створить атмосферу веселощів, розслаблення. Підійде для святкових івентів.

Що включити в плей-лист: класику, фольк, джаз, ф’южн, реггі – все, що можна транслювати ненав’язливо. Але не підійде музика зі зміною темпу, великою кількістю низьких частот і переходами в драматичні крещендо.

2. Музика для структурування заходу

Треки можуть сигналізувати про перехід до наступного пункту плану івенту. Наприклад, «підказати», що настала пора церемонії нагородження. Крім того, фон регулює ритм учасників. Використовуючи повільні треки, можна домогтися неквапливого поведінки людей. Це хороший варіант для виставкового залу або банкету. Швидка музика «змушує» рухатися. Її можна включати у фінальній частині перерви, щоб люди закінчили свої справи і вчасно зайняли місця в залах.

Поради по організації музичної структури івенту:

  • на початку включити теплу ліричну музику, створивши вітальну атмосферу;
  • коли подія в розпалі, треки повинні бути динамічними, щоб підтримувати тонус аудиторії;
  • ближче до фіналу потрібно змінити темп на повільніший.

3. Музика для акценту на цілі івенту

За допомогою правильно підібраних треків можна:

  • об’єднати покоління, включивши до списку відтворення відповідні зразки для різних вікових груп;
  • створити позитивні асоціації з брендом, який організував захід;
  • підтримувати спокійний і розслаблений настрій, згладжувати незручне мовчання в паузах між розмовами.

Чи завжди потрібна музика? Краще відмовитися від фонової трансляції на івентах, присвячених навчанню. Також треки не підходять для масштабних заходів з високим рівнем фонового шуму.

Фонова музика і авторське право

Легкий доступ до сервісів потокових трансляцій аудіо-треків створює враження: музику можна транслювати безкоштовно і на будь-який локації. Однак це помилка. Більш відповідальні організатори купують призначену для користувача підписку і далі організовують трансляцію. Але вони теж помиляються.

Законодавство чітко розділяє трансляцію музики для особистого прослуховування і для публічних (громадських) місць. Тому для організації звукового фону на сімейному святі досить користувальницької підписки. А ось для публічного івенту потрібен спеціальний дозвіл.

Для цих цілей існують окремі категорії стрімінгових сервісів: наприклад, Jamendo, Cloud Cover і Soundtrack Your Brand. Крім прав на трансляцію, вони пропонують оптимальні тематичні добірки: досить вибрати відповідну і включити, щоб не формувати плейлисти самостійно. Якщо немає можливості купити ліцензію, можна використовувати треки з Free Music Archive. Вони безкоштовні, але для створення оптимального плейлиста доведеться витратити багато часу.

Організація фонової музичної трансляції для івенту вимагає уваги до деталей. Але якщо зробити все правильно, можна істотно поліпшити досвід аудиторії і підтримати її гарний настрій.