Компанія організовує івент. Наприклад, конференцію співробітників відділів продажів всіх регіональних філій. Захід проходить в одному зі столичних готелів з власним пляжем. На івент приїжджає один із співробітників. Два тижні тому він потрапив у ДТП, і на час реабілітації змушений пересуватися в інвалідному кріслі. Він дуже хоче взяти участь в конференції і поспілкуватися з колегами.
На стійці реєстрації він питає, чи є доступ людям на візках до всіх локацій заходу. Також уточнює, що потребує спеціальної дієти і питає, за яким із столиків подаватимуть відповідні страви. Адміністратор у відповідь знизує плечима і рекомендує задавати питання організаторам.
Трохи освоївшись, гість розуміє: основну дію конференції перенесли на пляжну зону, куди ведуть вузенькі сходи без пандуса. На питання про дієтичне меню офіціанти знизують плечима. Через 15 хвилин гість покидає захід, відчуваючи себе обділеним, непотрібним, непоміченим і голодним.
Організатори такого умовного заходу (можливо, самі того не знаючи), порушили Конвенцію про права інвалідів, прийняту в Україні в 2006 році. Вона заснована на аналогічних міжнародних документах і забороняє будь-які форми дискримінації щодо людей з інвалідністю та іншими фізичними обмеженнями.
Але, як уже було сказано, наведений приклад – умовний. У багатьох людей фізичні обмеження не мають ніяких зовнішніх проявів. Діабет, харчова алергія, захворювання внутрішніх органів – ці невидимі недоліки зачіпають багатьох. Їхні потреби і права потрібно враховувати при організації заходів.
Особливості людей, які враховують при організації івента
Практично на будь-якому заході можуть перебувати люди з особливими потребами. Ось найпоширеніші проблеми.
Харчова алергія
Реакцію може спровокувати не тільки прийом їжі, але і дотик або навіть вдихання її запаху. Відповідь організму може бути легкою (висипання, кашель) або ж доходити до важких ознак (набряк горла, втрата свідомості). Сильна алергічна реакція – потенційно смертельна.
Що робити: заздалегідь уточнити у всіх учасників, чи є у них харчова алергія, і на які продукти. Вивчити компоненти страв в меню і позначити всі потенційно небезпечні. В ідеалі їх потрібно виключити з меню: це дешевше, ніж створювати окремі гіпоалергенні страви.
Діабет
Здорове меню діабетика, по суті, збігається з рекомендаціями щодо правильного харчування для всіх. Це нежирні страви з помірною кількістю солі і цукру. Це овочі без крохмалю, м’ясо без жиру, цільнозерновий хліб, фрукти і корисні жири.
Що робити: створити окреме меню для учасників з діабетом або виключити із загального списку страв смажені продукти, жирні страви і все, що не рекомендовано вживати в їжу для такої категорії людей.
Хронічні розлади травлення
Проблеми виникають найчастіше внаслідок целіакія, хвороби Крона, коліту, дивертикуліта. Людям у такому випадку заборонено вживати в їжу певні категорії продуктів, щоб уникнути потрапляння в лікарню.
Що робити: заздалегідь уточнити про такі проблеми, організувати спеціальне меню.
Серцеві захворювання
Деякі ліки від хвороб серця погано взаємодіють з конкретними продуктами. Останні знижують ефективність або провокують побічні ефекти: високий кров’яний тиск, серцеву недостатність і т.д.
Що робити: збирати інформацію про відвідувачів до проведення івенту: включити в анкети пункт про рід занять і захворювання всіх учасників.
Підготовка загальнодоступних просторів
Люди з особливими потребами при відвідуванні івенту, повинні мати доступ до всіх локацій і можливостей для гостей. Можна виділити кілька універсальних рекомендацій про те, як забезпечити гостей з інвалідністю всім необхідним:
- Вибір локації. Актуальними є загальнодоступні маршрути до просторів заходу. Потрібні зручні і чіткі інформаційні покажчики: назва простору, маршрут і час у дорозі. На локації повинен бути доступ до спеціально обладнаних туалетних кімнат. Обов’язково – наявність пандусів, широких дверей і просторих ліфтів.
- Елементи наповнення. Потрібно враховувати висоту і ширину столів для сидіння: щоб доступ до страв і напоїв не був обмежений для людей на візках або з ходунками. Ще важливо переконатися, що обслуговуючий персонал готовий допомогти людям з особливими потребами.
- Планування просторів і доступ до них. Неправильна розстановка елементів може блокувати доступ і не давати людям вільно переміщатися по локації. Потрібно створити маршрути для них до всіх просторів і передбачити місця для сидіння.
- Освітлення і звук. Потрібно забезпечити комфортні умови для візуальної та слухової комунікації. Можливо, доведеться залучити експерта, який знає, яка техніка для цього необхідна.
- Транспорт. Зустріч в аеропорту або на вокзалі, переміщення між локаціями, екскурсії в рамках івенту: для всіх випадків поряд зі стандартним транспортом потрібно передбачити спеціально обладнані автомобілі або автобуси.
- Фуршети. Столи для них високі: поза досяжністю для людей на візках. Тому краще відмовитися від них або передбачити достатню кількість персоналу для допомоги.
- Сервірування і підготовка продуктів. Людям з обмеженою спритністю рук потрібні легкі контейнери з кришками для продуктів і напоїв. Порції повинні бути підготовленими: щоб не потрібно було нічого додатково нарізати, перемішувати.
- Постільна білизна. Без довгих покривал і іншого текстилю, який може заплутатися в колесах крісла.
- Вивіски, меню, маркування. Шрифт – мінімум 18 пт., без зарубок, на глянцевому папері і з високою контрастністю кольору. Так він буде досить легко розпізнаватися людьми зі слабким зором.
Захворювання або інвалідність – не особистий вибір людини. Ці стани потребують особливих умов. Тільки при їх дотриманні людина може повноцінно жити, працювати і брати участь в заходах. У івент менеджерів є правові та етичні зобов’язання: вони повинні створювати івенти з рівними умовами для всіх. Це позитивно відбивається на якості подій і репутації організаторів.
Маєш питання щодо змісту статті? Звертайся до авторки