Хто важливіший на навчальній конференції – виступаючі або відвідувачі? На кого орієнтуються організатори? Сприймають відвідувачів в якості учнів, які прийшли за новим досвідом, або витрачають більше часу на залучення експертів і доповідачів, концентруючи всю увагу на них?
Навчання – процес, а не продукт
Правильний підхід до організації конференції – це створення умов для того, щоб учасники отримували новий досвід: лекції та виступи повинні виходити за поверхневі рамки. Завдання виступаючих – давати змістовні і мотивуючі знання. Це – стратегічна місія для організаторів подібних заходів.
За останні 10 років суттєво скоротився розрив між аудиторією і виступаючими на сцені. Найбільшу цінність несуть конференції, на яких інтелектуальні та практичні напрацювання учасників трансформуються в зрозумілий і доступний навчальний досвід для відвідувачів.
Перше, що потрібно зробити – розвіяти застарілі уявлення про те, що таке справжнє навчання, а що ні:
- Навчання – це процес, а не продукт. Це вимагає від учня розуміння і застосування концепцій до своїх проблем і контексту. Навчання не повинно ставати простою презентацією «передової практики».
- Навчання повинно розвивати, активізувати біологічні та хімічні процеси головного мозку.
- Навчання – це не те, що робиться для відвідувачів. Це те, що вони роблять. Відвідувач конференції або лекції аналізує, як адаптувати інформацію до своїх завдань або можливостей, і враховує наслідки застосування.
Риси ефективних конференцій, орієнтованих на учня
Навчально-орієнтовані конференції забезпечують умови, на яких учні виступають в якості учасників свого власного навчання. У процесі знайомства з програмою і лекціями, учасники отримують нові знання і сенси, які можна застосувати в їхній практиці. Принаймні 50% часу заходу присвячується учням, які аналізують отриману інформацію за допомогою обговорення, роздумів чи практичних вправ.
На відміну від конференцій, орієнтованих на доповідачів, особлива увага тут приділяється експертам у даній області та їх знанням. Виступаючі часто працюють швидко і намагаються охопити багато контенту, у результаті чого учасники досягають межі когнітивного навантаження.
Єдина екосистема
На конференціях, орієнтованих на учнів, організатори залучають до участі доповідачів та організаторів, які фокусуються на розробці реальних освітніх процесів. Вони допомагають учасникам активно створювати свої власні знання на основі відкриттів, досвіду та спільної діяльності.
Навчальний захід – це не тільки «гола теорія», але й достатня кількість практики. Краще, якщо отримані знання учасники зможуть застосувати на спеціально підготовлених змодельованих ситуаціях і прикладах.
Конференція, орієнтована на учасників – це не тільки якісні лекції. Це глобальна екосистема, що включає творців контенту, учасників, команду організаторів, доповідачів, спонсорів, підрядників, постачальників обладнання та волонтерів. Всі вони вносять посильний внесок у створення якісних умов для навчання.
Навчальні конференції є спільнотою, де учасники розглядають, оцінюють і практикують нові поняття, а також виробляють нові ментальні моделі. Отримані знання дозволяють їм ефективніше виконувати свою роботу, вирішувати необхідні практичні завдання.
Маєш питання щодо змісту статті? Звертайся до авторки