Що маємо сьогодні

У період карантину всі заходи на законодавчому рівні заборонені. Сьогодні 23 квітня і карантинні заходи триватимуть ще як мінімум до 11 травня. Проведення заходів буде заборонено ще довше, при хорошому збігу обставин івенти дозволять проводити акурат в переддень сезону новорічних корпоративів.

Ми в ARENA CS, як і більшість бізнесів, будуємо стратегії виживання, допомагаємо клієнтам тримати зв’язок і мотивацію з командами за допомогою соціальних, комунікаційних і мотиваційних онлайн інструментів і думаємо про те як зміниться поведінка і настрій людей, для яких ми працюємо. Великий потік інформації від колег по ринку, спільноти бізнесменів CEO Club, Young Business Club, зворотного зв’язку від клієнтів, партнерів, з новин і соціальних мереж, а також звичка аналізувати тенденції і систематизувати справи, навели на думку про зміну моделей корпоративних і мотиваційних заходів.

Тенденції останніх 5 років

Останні 5 років всі ми спостерігали, створювали і брали участь в тенденції «інформатизації» та «ідеологізації» подій – роботодавці вкладали великі кошти в навчання, розширення кругозору співробітників, запрошуючи професійних тренерів, мотиваційних спікерів для прокачування своїх команд.

Погодьтеся, що навіть чисто святкові приводи, як Новий рік, 8 Березня, День народження в корпораціях за останні роки стали проводитися не тільки для того, щоб відсвяткувати і повеселитися, а й приводами для конференцій, тренінгів, виступів мотиваційних спікерів, майстер класів. На щастя, ера корпоративів в стилі «багатий стіл, алкоголь і зірка» практично канула в Лету в останні роки.

Бізнес непогано розвивався і заробляв в останні роки, конкуренція наростала, разом з тим покоління молодих співробітників прийшли без звички до заучування і ефективної рутинної роботи, але із запитом на драйв, гейміфікацію, фан, креатив і сенс. Тому компанії змушені були застосовувати і впроваджувати «спецефекти», елементи «шоу бізнесу» для підтримки команди в тонусі.

По виходу з карантину, ми всі вступимо в економічну рецесію на 6-24 місяців, за попередніми, але одностайними прогнозами економістів. Тонусу для ділової активності командам потрібно ще більше, часу на його придбання залишиться ще менше.

РАДОСТЬ, СПОРТ И ПОЗИТИВ – НОВЫЕ ТЕНДЕНЦИИ ДЛЯ КОРПОРАТИВОВ

Як карантин вплине на мотивацію співробітників

А мотивацію після тривалої ізоляції, шквалу онлайн лекцій, курсів, прямих ефірів і марафонів, заборон, обмежень, в умовах фінансової нестабільності будуть давати трохи інші інструменти. Тренінги та мотиваційні спікери будуть більше асоціюватися саме з періодом ізоляції Youtube, Instagram, Facebook і Netflix «вакханалії» в головах людей. Мотивацію і тонус забезпечать такі прості базові емоції, як радість, впевненість, позитив, співтворчість, рух і живе спілкування. Карантин розбалансував емоційний фон людей, і він повинен бути відновлений і на корпоративному рівні в тому числі.

Люди не можуть ефективно працювати, перебуваючи в стані невпевненості, нервових жартів, цинічних смішків, «зради» і … просто, страху. А страх завжди боїться щирого сміху, тепла, дружнього спілкування.

Нові формати корпоративних подій після карантину

Тому я буду рекомендувати клієнтам ARENA CS подумати про зміну стратегії в корпоративних комунікаціях і заходах. Мотиваційні і підтримуючі івенти для команди, готової видавати результат для бізнесу (бренду), який залишиться на плаву, виросте, переможе, повинні бути сфокусовані на теплі і радості, спорті, русі, турботі про людей і навколишнє середовище.

Окремим підвидом корпоративних подій повинні стати фанові, розважальні заходи для чистого позитиву і задоволення в колі живих людей – колег, партнерів, постачальників, клієнтів. За карантин левова частка людей дуже скучили за цими простими, але вкрай важливими цінностями, і такі заходи стануть кращою мотивацією для руху вперед і продуктивності.

В останні роки ці події повністю перейшли в В2С сегмент – концерти, театр, кіно, фестивалі, марафони, фітнес клуби і т д, залишивши «перекачані» ділові та інформаційні формати для В2В івентів. Зараз це повинно змінитися, цінність Н2Н вже виросла в сприйнятті людей в рази. У форматі корпоративних заходів треба розуміти, що частка творчості і розваг повинна бути перерозподілена в більшу сторону в порівнянні з часткою навчання та/або ідеології.

Ключовим параметром ефективності заходів я вважаю досягнення мети замовника (ініціатора). Досягти мети підвищити продуктивність, мотивацію і лояльність до бренду роботодавця активними освітніми проектами буде вкрай складно на якийсь період. І ми повинні шукати нові ЛЮДСЬКІ і ПОЗИТИВНІ формати та інструменти для досягнення цих цілей.

Яна Матвійчук,

СЕО, ARENA CS