Пандемія вплинула на івент сферу: проводити «живі» заходу стало складно, а то й зовсім неможливо. Не дивно, чому таким затребуваним став єдино можливий варіант: жива трансляція події. Зараз транслюється все: від виступів артистів до наукових конференцій.

З одного боку, це стимулювало розвиток технологій і підходів. З іншого, багато хто готує такі івенти вперше і не хочуть облажаться. Тому ми розглянемо кілька типових помилок і порадимо, як їх виправити.

Помилка 1. Всього і побільше!

Багатьом хочеться, щоб все було «як у Голлівуді»: різні локації, одночасна зйомка на кілька камер з можливостями перемикання, організація зв’язку з віддаленими експертами за кордоном і т.п. Все це реально, але вимагає відповідного бюджету (і досвіду організаторів). Спроба організувати це на базовому тарифі відеохостингу не дасть результатів.

Рішення: почати з простого

Все елементарно: потрібно знайти спосіб донести контент глядачеві, працюючи в рамках наявного бюджету і в межах своїх можливостей. Цілком можна почати з елементарних світлових приладів, ноутбука, камери і високошвидкісного інтернет-підключення. Напрацювавши досвід, можна освоювати більш технологічні рішення для трансляції.

Помилка 2. Нічого не перевірено

Мало хто з початківців тестує пропускну здатність, враховує бітрейт відеокодера і звертає увагу на інші «дрібниці». Жива трансляція – не той випадок, коли можна «вчитися на льоту». Глядачі не будуть терпляче чекати, поки організатор налаштує «гальмуючий» ефір і вирішить проблему з якістю відео. Один за іншим вони відключаться, залишивши спікера наодинці з камерою.

Рішення: тести і репетиці

Успіх трансляції – в продуманих деталях. І справа не тільки в технічній частині (її потрібно тестувати неодноразово до початку стрімінга), але і в самому ході подій. Хороша практика – провести попередній «прогін» перед ефіром, щоб домогтися плавності, чіткості та відсутності пауз.

Помилка 3. Івент без чіткої спрямованості

«Зробити добре» – мало. «Зробити те, що хоче замовник / спікер» – теж. Потрібно, щоб івент був спрямований на конкретну аудиторію, враховував її інтереси і одночасно вирішував поставлені завдання. Без цього неможливо вибрати правильну платформу і зібрати зацікавлених глядачів.

Рішення: думати про аудиторію

Трансляція – це контент, який потрібно грамотно направити. Чим користуються люди, яким буде цікавий цей ефір? Вони сидять в Facebook або звикли до спілкування через Zoom? Або їм звичніше подивитися прямий ефір в YouTube? Потрібно попередньо вивчити аудиторію, щоб вибрати правильний напрям.

Помилка 4. Відсутність резервної копії

Будь-яка трансляція – це ризик. Чим більше аудиторія, тим вище ймовірність виникнення проблем. Наприклад, більшість глядачів не побачить ефір. А комусь не сподобається невиразна мова спікера, і він зажадає субтитри.

Рішення: продумувати все і звертатися до експертів

По-перше: трансляцію потрібно записувати, щоб потім надати доступ до цієї версії. Чи потрібно монтувати відео, додавати субтитри і ін. – залежить від формату івенту.

По-друге: зараз з’явилося багато фахівців, здатних організувати технічний супровід ефіру і мінімізувати всі ризики. Якщо немає досвіду чи розуміння процесів, краще довіритися професіоналам.