В Україні «наробив галасу» законопроєкт позафракційної депутатки Олени Савчук, у якому вона запропонувала скасувати святкові дні, які ми успадкували від радянського періоду. Зокрема, мова йде про свято 8 березня. І хоч у законопроєкта мінімальні шанси на ухвалення, він вкотре відкрив дуже проблемний пласт. Що значить для українок міжнародний жіночий день? Як його святкувати, щоб не стати жертвами масового «хайпу»? Чи варто взагалі проводити якісь корпоративні заходи, присвячені цій даті? А якщо ігнорувати, як не образити жінок, які чекають на привітання? Питання досить проблемні, тож спробуємо знайти на них відповіді.

8 березня: походження свята та те, на що воно перетворилося

Насправді, Міжнародний жіночий день (за своїм контекстом) дуже на часі, адже історично він є святом рівності. Точніше — руху до рівноправ’я між жінками та чоловіками, якого, як відомо, досі не вдалося досягти повною мірою.

Офіційна назва свята, затвердженого ООН — Міжнародний день боротьби за права жінок та міжнародний мир. Дата присвячена руху за права жінок: гендерну рівність, захист від сексизму та насильства, повагу до репродуктивних прав тощо. Заради історичної справедливості варто вказати, що свято народилося в соціалістичному осередку у США, а міжнародна дата святкування 8 березня була ініційована СРСР у 1977 році.

Проте, якщо абстрагуватись від соціалізму, ключові теми «жіночого свята» правильні. Це рівність, взаємоповага, захист від утисків. І де тут хоч слово про мімози, дешеві листівки та святкування у стилі партійних засідань? Проте очевидно, що день рівності у наших реаліях еволюціонував до банальної «дати» зі стандартним набором: квіти-вітання від чоловіків, застілля та тости про “жіноче щастя” (що б то не значило).

arena cs event agency

Квіти і смаколики – це далеко не єдине, що цікавить жінок у 21 столітті

Еволюція дати в українському суспільстві

Очевидно, що свято 8 березня у більшості українців асоціюється з типовою радянщиною та стоїть на одному щаблі зі святом першого травня та іншими подібними. З роками дата втрачає свій традиційний зміст «дня всіх ніжних та красивих жінок». Тож чутки, вимоги та коментарі про необхідність її скасування звучать все більш впевнено.

Здавалося б, повномасштабне вторгнення росії 2022 року мало б продемонструвати, що подібних атавізмів варто впевнено позбутися. Дійсно, які можуть бути мімози та побажання «жіночого щастя», якщо десятки тисяч жінок в Україні добровільно вступили до лав ЗСУ? Якщо за публічно озвучену фразу «слабка стать» на адресу жінки чиновник справедливо позбавиться посади?

Проте реакція суспільства на законопроєкт про скасування свята показала — велика кількість українок все ж чекає вихідного та стандартних привітань у «жіночий день». І вони готові до кінця захищати своє право на «єдиний день у році».

корпоративна соціальна відповідальність, КСВ

Жіноче “Я” багатогранне і складне, воно не обмежується тюльпанами

Корпоративне «восьмемарта»: святкувати чи ігнорувати?

Це справді проблема, адже якщо:

  • компанія ініціює свято за традиційною схемою, то далеко не всім «ніжним та красивим» зовні, проте вольовим та впевненим фахівчиням це сподобається. Тож можливі різні рівні ризиків: від незадоволених коментарів у соцмережах до публікацій у ЗМІ та серйозних репутаційних втрат;
  • компанія повністю ігнорує дату, то викличе невдоволення у жінок, які чекали на привітання. Воно може бути посиленим, якщо конкуренти/компанія з сусіднього офісу провели святкування. Невдоволеність може позначитися на мотивації та ефективності роботи, викликати розчарування, розкол у команді. 

В обох випадках є прямі виклики для бренду роботодавця.

Повернути святу цінність? Реально!

Насправді компаніям не треба ігнорувати свято. І одночасно можна впевнено дистанціювати його від радянщини. Ми пропонуємо наповнити день 8 березня новим змістом. Навіть більше: повернути цій даті її дійсно історичну цінність.

Декілька прикладів святкування «жіночого дня» у нових реаліях:

  • організація акції підтримки для дівчат (жінок), які служать у лавах ЗСУ;
  • активності, які дозволяють зрозуміти важливість свята: рівноправність, а не «мімози»;
  • цікаві тренінги чи майстер-класи, де б жінки могли розкрили в собі нові навички чи спробувати нові ролі;
  • організація благодійного заходу, наприклад, турботи про літніх жінок, для яких 8 Березня для них все ще має «традиційне» значення.

Що це дасть? Насправді такі корпоративні заходи запустять процес ментального переходу команди від «традиційного» сприйняття свята до справжніх цінностей, які воно декларує. І, звичайно, правильно організована активність спрямована на об’єднання команди, мотивацію, виховання корпоративного духу.

Україна, жіночий день, івент агенція

Українські дівчата сильні, розумні та красиві

Очевидно, що прогресивним компаніям варто демонструвати політику рівності не один день у році. Рівноправне залучення жінок та чоловіків до керівних посад, однаковий рівень зарплат, знищення стереотипізації до підбору кандидатів за статтю та/чи сімейним станом, наявністю дітей тощо будуть важити набагато більше, ніж організоване раз на рік “жіноче свято”. А свято рівності та весни варто залишити, наповнивши дійсно актуальними й своєчасними акцентами. Адже позитивні приводи та цікаві події ще нікому не зашкодили. Як оранізувати якісні заходи для  підтримки корпоративної культури читайте за посиланням, або зверність за консультацією до наших менеджерів.