Зараз в моді два типи заходів. Перший – відкриті, це коли квитки продаються, а заробіток організаторів складається з каси за квитки і платежів за спонсорські пакети. Другий – закриті, це коли організатор вкладає ресурси для роботи зі своєю цільовою аудиторією: співробітники, партнери, клієнти.
З ростом заходів обох форматів з’явилося чергове модне поняття, яке у вузьких колах називають «фестивалізацією». Ура, новий термін. Значить, це тренд.
Природно, слово festivalisation до нас прийшло від зарубіжних колег, ось тільки, як це часто відбувається в Україні, значення слова десь по дорозі загубилося. У нас прийнято це називати «креативним» підходом до створення конференцій. Давайте бубни і рупори відкладемо в сторону і поговоримо по справі.
ARENA CS, як лідер event-індустрії, має пряме відношення до істинної фестивалізації, тому … пропонуємо перестати плисти за течією і навести порядок в тотальній інформаційній плутанині.
Діджитал-фігіджітал
Інноваційний форум. Чули вже таке? Зі сторони звучить круто, дорого. А на ділі відбувається елементарна підміна понять.
«Інновації» раптом стали банальним «прикрашенням» без натяку на очікувану технологічність. Вас заманює яскрава реклама з динамічним дизайном. Слогани кричать про вселенські зміни. Ви відчуваєте, що після цього форуму отримаєте надздібності і поповните армію супергероїв.
Усередині вас чекає полігональний логотип на півсцени. Світлове і музичне шоу (і то, це вже буде досягнення), led-меблі і футуристичний декор локації (на думку організаторів). Велика кількість фотозон, щоб потішити марнославство учасників і наповнити Instagram-стрічки яскравими фото-шедеврами
Обов’язкова присутність на сцені хедлайнера з гучним ім’ям. Special guest star. Хоча, це окрема історія, поговоримо далі. Зараз важливо інше …
При всій заявленій «інноваційності» головне блюдо івенту залишається «олдскульним». Висаджування «театр», спікер віщає з демонстрацією PowerPoint-слайдів (часто відверто порушуючи регламент виступу). Запитань із залу вкрай мало або на них вже не вистачає часу, аудиторія відверто спить на основній діловій частині. У кращому випадку люди обмінюються нерозуміючими поглядами. А де ж обіцяні інсайти і корисний контент? А заради кого все це робиться?
Контент ніякий. У стилі «Робіть, що хочете. І не робіть того, чого не хочете». Користі нуль. А публіка хоче знаєте чого? «М’яса». Так, це її термін. І під «м’ясом» розуміється реальна користь.
Тому все більше заходів отримують недобір по відвідуваності – з кожним місяцем все менше охочих платити за те, щоб цілий день просидіти в залі і просто дивитися / слухати.
За моїми даними, 90% платних конференцій «заповнюють» зал масовим поширенням безкоштовних партнерських квитків. Ще більш катастрофічна ситуація з закритими конференціями, де співробітники за службовим обов’язком не можуть відмовитися від участі. А що потім? У кулуарах відбувається масове обговорення з незадоволеним акцентом: «Краще б ці гроші нам у вигляді заробітної плати дали». Крім цього, так падає лояльність до роботодавця.
Тому ми в ARENA CS вже давно вирішили, що користь – це коли ти знаходиш формати, де публіка бере участь у програмі і навіть може її змінювати по ходу розвитку подій.
Організатори та спікери бояться механік залучення аудиторії, тому що, на їхню думку, є ризик, коли щось піде не за сценарієм. Ось зададуть спікеру гостре питання, а він раптом розгубиться або зухвало відповість. І все … Репутації кінець, піарника або HRа розіпнуть на першій же нараді і так далі.
При цьому саме надмірна модерація всього, що відбувається, робить більшість івентів «махровими». Вибачте, це наш термін. Іншими словами, банально нудними і передбачуваними.
Для того щоб отримати справжнє залучення публіки у контент спікерів, необхідно вручити їй важелі впливу – конкретні інструменти, щоб оперативно давати зворотний зв’язок. Ніякі мільйони, витрачені на «десерти» – фотозони, декорації, дизайн, церемонії відкриття та after party – НЕ залучать публіку, якщо основне блюдо «не вищого гатунку».
Special Guest Star і дірява копірка
Щоб привернути увагу до івенту, потрібно запросити зоряного спікера. Якусь знаменитість, на кого підуть.
Так думають досить багато людей. При цьому ми забули, що спікер – це окрема професія. Виступати і працювати з залом – пекельна праця, і тут важливий досвід. А не просто фактор медійності. Вести програму на ТБ, читаючи «суфлера», і з імпровізацією вести за собою зал в кілька сотень людей, це дещо різні речі. Бути крутим бізнесменом і надихаючим спікером – так само не одне і те ж. Добре, вмовили, зовсім різні речі.
У підсумку потім ми читаємо на «фейсбучіках» відгуки з гучним негативом на адресу цієї «зірки» – «Найбільше розчарування року», «На манежі все ті ж», «Черговий раз про те, як космічні кораблі борознять …». Та й організаторам обов’язково дістанеться.
З одного боку, на ринку дуже багато заходів. Зате, з іншого боку, у публіки справжній голод на заходи з якісним контентом.
А в чому підступ? За спікера відповідає організатор. Тому для кожного конкретного виступу зі спікером потрібно працювати. Контент, спілкування з залом, дозволене і недозволене. Зрештою, контракт.
Але є й інший момент. Така історія повторюється на інших конференціях і форумах, куди ходять одні й ті ж люди. Вони йдуть з надією поїсти «м’яса», а їх пригощають прісною «водичкою». Причому однією і тією ж, з тих самих уст. Змінюється тільки обкладинка презентації.
Івенти проводяться під одну і ту ж діряву копірку. Особливо в найбільш трендових темах: SMM, персонал, особиста ефективність, блогерство, інновації, діджіталізація.
А що ми чуємо від своїх клієнтів? Запропонуйте нам «ЦІКАВИХ СПІКЕРІВ», порадьте або організуйте нам «КОРИСНІ івенти».
Все через те, що української «фестівалізаціі» відверто не вистачає.
Це можна змінити, коли організатори і спікери (у тому числі зірки) почнуть готуватися до заходу і робити ставку на корисний контент, який можна застосовувати.
Давайте звернемо увагу на фестивалі SZIGET, TOMORROWLAND, навіть на близькі і рідні нам ATLAS WEEKEND і «Вулична Їжа» – як готуються, кого запрошують (яку публіку і яких зірок), на чому базується ключовий фокус … На програмі та учасниках? А, можливо, на дизайні? Або на зірках? На логістиці аудиторії?
А як треба?
Кожен захід – це окрема подія з унікальним родоводом. Так як він створюється для людей, головним героєм є учасник.
Тому спочатку ми плекаємо ідею і обираємо тему, а потім починаємо детально вивчати цільову аудиторію з усіма її потребами, дивимося на світові тенденції по цій темі і їх впровадження (або відсутність) у нас, і так далі.
Як ми в ARENA CS говоримо: «Створюємо карту інформаційних потреб». Працюємо з аудиторією, збираємо запити на «м’ясо» і після цього готуємо проектний план.
Після чого разом з Клієнтом думаємо, кого краще запросити для освітлення того чи іншого питання. І розуміємо, що цікавий спікер – це зовсім необов’язково «зірка». Це людина, яка з першої хвилини захопить зал і не дасть йому заснути. Це людина, яка буде давати стільки користі, що учасники спишуть блокноти ще в першій половині заходу.
А як це робити? Погоджувати тему, тези і норми поведінки зі спікером ще на етапі переговорів. Коли публіка бачить, що їй дають те, за чим вона прийшла, вона починає себе відчувати причетною до події.
Наступний важливий момент – продуманий нетворкінг. Крім контенту люди приходять заводити корисні знайомства. Недолік простору в холі, короткі перерви на каву та обід, непродумане розташування промо / експо зон геть вбивають можливість продуктивно поспілкуватися.
Що тоді робить аудиторія? Або залишається поспілкуватися в холі під час виступу і усвідомлено пропускає частину контенту. Або просто залишається «без солодкого».
Партнерство або спонсорство, а також їх прояв на заходах – ще одна болюча тема ділових подій. Спонсорські пакети в форматі «логотип на брендволі, логотип в буклеті, логотип на екрані» зжили себе вже років як 5-10 назад.
Але багато людей і зараз по-старому радіють логотипам на банерах і продовжують за промо-стійками роздавати листівки. Деякі навіть для залучення пригощають міцними напоями. А є ефективність? Риторичне питання.
Як стати більш корисними і цікавими? Гра, інтерактив, зона для спілкування з чітко встановленими правилами. Обов’язкові окремі механіки для провокації нетворкінгу і спілкування з аудиторією.
Чому б замість шаблонних «спонсорських пакетів» не запропонувати партнерам такий прояв бренду, яке найбільш підходить або під ваш івент, або під його цілі й потреби?
Ігровій формі потрібно вчити. До івенту потрібно готуватися. І цього не потрібно боятися.
Задумалися? Відмінно! Звертайтеся, і наша команда обов’язково допоможе ваш захід зробити по-справжньому запальним. І буде дуже навіть ча-ча-ча.
Маєш питання щодо змісту статті? Звертайся до авторки