Зараз в моді два типи заходів. Перший – відкриті, це коли квитки продаються, а заробіток організаторів складається з каси за квитки і платежів за спонсорські пакети. Другий – закриті, це коли організатор вкладає ресурси для роботи зі своєю цільовою аудиторією: співробітники, партнери, клієнти.

З ростом заходів обох форматів з’явилося чергове модне поняття, яке у вузьких колах називають «фестивалізацією». Ура, новий термін. Значить, це тренд.

Природно, слово festivalisation до нас прийшло від зарубіжних колег, ось тільки, як це часто відбувається в Україні, значення слова десь по дорозі загубилося. У нас прийнято це називати «креативним» підходом до створення конференцій. Давайте бубни і рупори відкладемо в сторону і поговоримо по справі.

ARENA CS, як лідер event-індустрії, має пряме відношення до істинної фестивалізації, тому … пропонуємо перестати плисти за течією і навести порядок в тотальній інформаційній плутанині.

Діджитал-фігіджітал

Інноваційний форум. Чули вже таке? Зі сторони звучить круто, дорого. А на ділі відбувається елементарна підміна понять.

«Інновації» раптом стали банальним «прикрашенням» без натяку на очікувану технологічність. Вас заманює яскрава реклама з динамічним дизайном. Слогани кричать про вселенські зміни. Ви відчуваєте, що після цього форуму отримаєте надздібності і поповните армію супергероїв.

Усередині вас чекає полігональний логотип на півсцени. Світлове і музичне шоу (і то, це вже буде досягнення), led-меблі і футуристичний декор локації (на думку організаторів). Велика кількість фотозон, щоб потішити марнославство учасників і наповнити Instagram-стрічки яскравими фото-шедеврами

Обов’язкова присутність на сцені хедлайнера з гучним ім’ям. Special guest star. Хоча, це окрема історія, поговоримо далі. Зараз важливо інше …

организация праздников в киеве

При всій заявленій «інноваційності» головне блюдо івенту залишається «олдскульним». Висаджування «театр», спікер віщає з демонстрацією PowerPoint-слайдів (часто відверто порушуючи регламент виступу). Запитань із залу вкрай мало або на них вже не вистачає часу, аудиторія відверто спить на основній діловій частині. У кращому випадку люди обмінюються нерозуміючими поглядами. А де ж обіцяні інсайти і корисний контент? А заради кого все це робиться?

Контент ніякий. У стилі «Робіть, що хочете. І не робіть того, чого не хочете». Користі нуль. А публіка хоче знаєте чого? «М’яса». Так, це її термін. І під «м’ясом» розуміється реальна користь.

Тому все більше заходів отримують недобір по відвідуваності – з кожним місяцем все менше охочих платити за те, щоб цілий день просидіти в залі і просто дивитися / слухати.

За моїми даними, 90% платних конференцій «заповнюють» зал масовим поширенням безкоштовних партнерських квитків. Ще більш катастрофічна ситуація з закритими конференціями, де співробітники за службовим обов’язком не можуть відмовитися від участі. А що потім? У кулуарах відбувається масове обговорення з незадоволеним акцентом: «Краще б ці гроші нам у вигляді заробітної плати дали». Крім цього, так падає лояльність до роботодавця.

Тому ми в ARENA CS вже давно вирішили, що користь – це коли ти знаходиш формати, де публіка бере участь у програмі і навіть може її змінювати по ходу розвитку подій.

Організатори та спікери бояться механік залучення аудиторії, тому що, на їхню думку, є ризик, коли щось піде не за сценарієм. Ось зададуть спікеру гостре питання, а він раптом розгубиться або зухвало відповість. І все … Репутації кінець, піарника або HRа розіпнуть на першій же нараді і так далі.

При цьому саме надмірна модерація всього, що відбувається, робить більшість івентів «махровими». Вибачте, це наш термін. Іншими словами, банально нудними і передбачуваними.

Для того щоб отримати справжнє залучення публіки у контент спікерів, необхідно вручити їй важелі впливу – конкретні інструменти, щоб оперативно давати зворотний зв’язок. Ніякі мільйони, витрачені на «десерти» – фотозони, декорації, дизайн, церемонії відкриття та after party – НЕ залучать публіку, якщо основне блюдо «не вищого гатунку».

Special Guest Star і дірява копірка

Щоб привернути увагу до івенту, потрібно запросити зоряного спікера. Якусь знаменитість, на кого підуть.

Так думають досить багато людей. При цьому ми забули, що спікер – це окрема професія. Виступати і працювати з залом – пекельна праця, і тут важливий досвід. А не просто фактор медійності. Вести програму на ТБ, читаючи «суфлера», і з імпровізацією вести за собою зал в кілька сотень людей, це дещо різні речі. Бути крутим бізнесменом і надихаючим спікером – так само не одне і те ж. Добре, вмовили, зовсім різні речі.

У підсумку потім ми читаємо на «фейсбучіках» відгуки з гучним негативом на адресу цієї «зірки» – «Найбільше розчарування року», «На манежі все ті ж», «Черговий раз про те, як космічні кораблі борознять …». Та й організаторам обов’язково дістанеться.

З одного боку, на ринку дуже багато заходів. Зате, з іншого боку, у публіки справжній голод на заходи з якісним контентом.

А в чому підступ? За спікера відповідає організатор. Тому для кожного конкретного виступу зі спікером потрібно працювати. Контент, спілкування з залом, дозволене і недозволене. Зрештою, контракт.

Але є й інший момент. Така історія повторюється на інших конференціях і форумах, куди ходять одні й ті ж люди. Вони йдуть з надією поїсти «м’яса», а їх пригощають прісною «водичкою». Причому однією і тією ж, з тих самих уст. Змінюється тільки обкладинка презентації.

Івенти проводяться під одну і ту ж діряву копірку. Особливо в найбільш трендових темах: SMM, персонал, особиста ефективність, блогерство, інновації, діджіталізація.

А що ми чуємо від своїх клієнтів? Запропонуйте нам «ЦІКАВИХ СПІКЕРІВ», порадьте або організуйте нам «КОРИСНІ івенти».

агенство праздничных услуг

Все через те, що української «фестівалізаціі» відверто не вистачає.

Це можна змінити, коли організатори і спікери (у тому числі зірки) почнуть готуватися до заходу і робити ставку на корисний контент, який можна застосовувати.

Давайте звернемо увагу на фестивалі SZIGET, TOMORROWLAND, навіть на близькі і рідні нам ATLAS WEEKEND і «Вулична Їжа» – як готуються, кого запрошують (яку публіку і яких зірок), на чому базується ключовий фокус … На програмі та учасниках? А, можливо, на дизайні? Або на зірках? На логістиці аудиторії?

А як треба?

Кожен захід – це окрема подія з унікальним родоводом. Так як він створюється для людей, головним героєм є учасник.

Тому спочатку ми плекаємо ідею і обираємо тему, а потім починаємо детально вивчати цільову аудиторію з усіма її потребами, дивимося на світові тенденції по цій темі і їх впровадження (або відсутність) у нас, і так далі.

Як ми в ARENA CS говоримо: «Створюємо карту інформаційних потреб». Працюємо з аудиторією, збираємо запити на «м’ясо» і після цього готуємо проектний план.

Після чого разом з Клієнтом думаємо, кого краще запросити для освітлення того чи іншого питання. І розуміємо, що цікавий спікер – це зовсім необов’язково «зірка». Це людина, яка з першої хвилини захопить зал і не дасть йому заснути. Це людина, яка буде давати стільки користі, що учасники спишуть блокноти ще в першій половині заходу.

А як це робити? Погоджувати тему, тези і норми поведінки зі спікером ще на етапі переговорів. Коли публіка бачить, що їй дають те, за чим вона прийшла, вона починає себе відчувати причетною до події.

Наступний важливий момент – продуманий нетворкінг. Крім контенту люди приходять заводити корисні знайомства. Недолік простору в холі, короткі перерви на каву та обід, непродумане розташування промо / експо зон геть вбивають можливість продуктивно поспілкуватися.

Що тоді робить аудиторія? Або залишається поспілкуватися в холі під час виступу і усвідомлено пропускає частину контенту. Або просто залишається «без солодкого».

Партнерство або спонсорство, а також їх прояв на заходах – ще одна болюча тема ділових подій. Спонсорські пакети в форматі «логотип на брендволі, логотип в буклеті, логотип на екрані» зжили себе вже років як 5-10 назад.

Але багато людей і зараз по-старому радіють логотипам на банерах і продовжують за промо-стійками роздавати листівки. Деякі навіть для залучення пригощають міцними напоями. А є ефективність? Риторичне питання.

Як стати більш корисними і цікавими? Гра, інтерактив, зона для спілкування з чітко встановленими правилами. Обов’язкові окремі механіки для провокації нетворкінгу і спілкування з аудиторією.

Чому б замість шаблонних «спонсорських пакетів» не запропонувати партнерам такий прояв бренду, яке найбільш підходить або під ваш івент, або під його цілі й потреби?

Ігровій формі потрібно вчити. До івенту потрібно готуватися. І цього не потрібно боятися.

Задумалися? Відмінно! Звертайтеся, і наша команда обов’язково допоможе ваш захід зробити по-справжньому запальним. І буде дуже навіть ча-ча-ча.

Юлія Гулевич, директор з маркетингу та продажу ARENA CS.