Коронавірус тепер в статусі пандемії. Він боляче вдарив по світовій економіці і відбився на всіх галузях. Сфера організації заходів теж не залишилася осторонь. По всьому світу скасовують найбільші івенти, переносять або взагалі ставлять під сумнів їх необхідність. Україна не стала винятком.
З 12 березня Кабмін оголосив державний карантин. Мерія столиці доповнила його умови для киян: окрім скасування занять і закриття дитячих садків оголошено заборону на розважальні та інші масові заходи. Рекомендовано обмежити проведення івентів, якщо на локації збирається понад 60 учасників.
Скасування, перенесення, очікування: що з української івент сферою?
Організатори великої конференції для фахівців онлайн-сфери iForum оголосили про перенесення заходу на осінь. До цього планувалося провести івент в травні. За офіційною інформацією, дату перенесли «з міркувань безпеки».
Запланований на травень український фестиваль відеоблогерів Videozhara 2020 скасували. Організатори повідомили, що не хочуть ризикувати здоров’ям учасників. Людям повертають гроші за куплені квитки.
Організатори запланованих на квітень і травень IT-івентів (DrivingSales, Growth Marketing Stage, ScalaUA, ЛОБ і ін.) Вирішили не скасовувати заходи. За їх словами, занепокоєння серед цільової аудиторії немає, і об’єктивних причин для перенесення або скасування – теж. Але це швидше виняток.
Оголошення карантину, паніка, що нагнітається ЗМІ, зростання захворюваності – все це незмінно впливає на івент сферу. За прогнозами, боротьба з вірусом триватиме мінімум до червня. Якщо тривожні настрої серед українців продовжаться, під загрозою опиняться найбільші літні фестивалі країни: Atlas Weekend і UPark Festival.
Всесвітня тенденція
Насправді лихоманить всю планету. Ще на початку спалаху епідемії етикет багатьох ділових івентів змінили, відмовившись від рукостискань. Але превентивні заходи не допомогли: незабаром посипалися повідомлення про повне скасування найбільших заходів, які задають тон галузях. Всесвітня індустрія організації подій загальною вартістю понад $ 1 трлн, знаходиться на межі катастрофи.
Apple скасовує презентацію нової продукції і в цілому відмовляється від будь-яких івентів. Та ж ситуація – з Женевським автосалоном, який вперше в історії провели онлайн. Його організатори зізналися: сума збитку через відмову від заходу складе $ 20 млн. Не легше і тим, хто вирішили все-таки проводити заходи. Так, організатори Emerald City Comic Con в Сіетлі зіткнулися з масовими протестами місцевих жителів: ті бояться спалаху епідемії через заплановану участь 100 тис. людей.
Ситуація з розважальними шоу теж напружена. Так, Мадонна скасувала фінальні концерти свого туру в Парижі через вірусну небезпеку. Ведучий музичний фестиваль Coachella, запланований на квітень, перенесли. Під загрозою – Glastonbury, який планують провести в червні.
«Коронавірус – безпрецедентна проблема для нашої галузі», – заявила виконавчий віце-президент Міжнародної асоціації виставок і заходів Кеті Бреден.
Івенти йдуть в онлайн?
Несподівані скасування боляче б’ють по репутації організаторів і призводять до колосальних збитків. Але в той же час Джорджіо Армані без проблем провів показ нової колекції в порожньому залі: подія транслювалася онлайн. Автовиробники організували віртуальні презентації, частково компенсувавши скасування Женевського автосалону. Найбільша в світі технологічна конференція Collision теж пройде в онлайн-форматі.
Деякі експерти оцінюють це позитивно. «Чому, наприклад, 27 тисяч професіоналів повинні зірватися і поїхати на південь Франції в епоху швидкісного інтернету і відеоконференцій?» – озвучив питання один з гостей конференції Mipim. Альтернативна думка наступна: скорочення кількості глобальних івентів позитивно позначиться на екології (як мінімум, завдяки відмови від авіаперельотів і відсутності пластикових відходів).
В цьому є сенс. Але проблема в тому, що галузь не була готова до настільки різких змін. Потрібно перебудовуватися «на ходу»: поки світ бореться з пандемією, івент компаніям необхідно працювати над усвідомленням нової реальності. А вона диктує інші формати і способи взаємодії з аудиторією. Світ змінився – і потрібно цьому відповідати.
Маєш питання щодо змісту статті? Звертайся до авторки