Поганий той івент-менеджер, який при плануванні великого виїзного заходу сподівається на ідеальні умови і не має «плану Б». Практика показує, що навіть професіоналам властиво помилятися. Ціна таких помилок – зіпсований івент, розчаровані учасники і знищена репутація.
Жахливі помилки: як масштабні івенти перетворилися в кошмар для гостей
Ситуація перша. Фестиваль Midsummer Nights Dream, Росія, 2019 рік
Midsummer Nights Dream – фестиваль мистецтв, який проводять з 2007 року. Відомий унікальним оформленням, атмосферою і підходом: кожен учасник долучається до загального дійства. Все це доповнено музикою від зірок танцювальної сцени. У 2019 організатори вирішили провести фестиваль на острові. До нього потрібно було добиратися кілька годин на кораблях і катерах від пристані, розташованої в селі (45 км від Москви).
Фестиваль готували кілька місяців. Ціна квитка стартувала від 5 тис. рос. рублів (квитки на кораблі всі учасники придбавали окремо). Івент рекламували відомі блогери. Учасникам обіцяли музику від світових і російських хедлайнерів, величезну кількість фотозон, унікальні фуд-корти і багате меню напоїв. Всього було продано більше 4 тисяч квитків. Гості заздалегідь замовляли унікальні дизайнерські костюми «мрійників». Але 20 липня «сон в літню ніч» перетворився в «жахіття в літню ніч».
Що сталося:
- буквально за день до заходу пішов сильний дощ, який розмив дороги, пошкодив пристань;
- через погану погоду та організаційні промахи велику частину декорацій не змогли доставити на острів. Кейтеринг теж не встиг дістатися до локації;
- організатори знали про проблеми, але не зробили нічого, щоб скасувати або перенести івент;
- часників буквально за кілька годин попередили про те, що місце посадки на кораблі, шатли і боти переноситься в інше село;
- час очікування одного «борту» затягувалося на 2,5 години. І це – у багнюці, без світла, пледів, на холоді (біля річки було дуже прохолодно);
- «сучасні та зручні» плавзасоби за фактом виявилися радянськими «коритами» без будь-яких умов. Ті, кому пощастило потрапити на борт, задовольнялися лише алкоголем з бару. Ні чаю, ні кави, ні їжі;
- прибули на острів побачили темний ліс, відсутність розпізнавальних знаків і … глибоку грязь, притрушену соломою. Костюми були знищені остаточно;
- на острові були відсутні лікарі «Швидкої допомоги» і рятувальники;
- «фуд-корти» представляли собою польові кухні з пловом. У черзі за однією порцією потрібно було стояти 1,5 години;
- і далі, далі, далі …
Фестиваль вже встигли назвати головним провалом року.
Ситуація друга. Музичний фестиваль Fyre, Багами 2017 рік
Фестиваль почали рекламувати за рік до події. Його позиціонували як молодіжну альтернативу каліфорнійського фесту Coachella. У рекламних роликах задіяли зірок Інстаграму і культових виконавців. Серед хедлайнерів значилися G.O.O.D. Music, Blink-182 і інші топові артисти. Гостям обіцяли люксовий проживання та їжу ресторанної якості. Квитки вартістю від 1500 до 40 тис. доларів США розпродали за 48 годин.
Що сталося:
- вранці, за день до проведення фестивалю, на острів обрушилася сильна злива, яка промочила і зруйнувала те невелике, що вдалося підготувати;
- один з хедлайнерів – Blink-182 – повідомив в Твіттері про відмову від виступу, пояснивши це відсутністю умов для якісного шоу;
- це не зупинило кілька сотень людей, які вирішили відвідати фестиваль. Тих, хто прибув на музичний фестиваль, відвезли на «пляжну вечірку» в ресторан. Їм там довелося провести 6 годин, поки організатори намагалися доробити все, що не дороблене;
- на місці виявилося, що не готове нічого: ні сцена, ні «намети» для гостей: мокрі матраци лежали під відкритим небом;
- виявилося, що кейтерінгова компанія розірвала контракт ще за кілька тижнів до цього. Гостям пропонували пластикові судочки з парою листів салату, шматочком сиру і хліба;
- люди стали масово повертатися в аеропорт. Місцева влада затримала зворотні рейси, добу протримавши гостей фестивалю в задушливому приміщенні без води і їжі.
До московського івенту цей фестиваль називали найгіршим в історії. Організатори до сих пір оточені фінансовими і репутаційні проблемами.
Ситуація третя. Фестиваль Kozak Fest, Україна, 2019 рік
Під час проведення етно-заходу почався ураган. З’ясувалося, що конструкція сцени не була розрахована на негоду. Частина її звалилася, забравши життя людини. Очевидці писали, що творився хаос, люди були в паніці, і ніхто не намагався розрулити ситуацію. Після нещасного випадку івент був скасований.
Розбір ситуацій: як не наробити помилок
Аналізуючи ситуацію, варто зробити загальний висновок: якщо організатор розуміє, що все вийшло з-під контролю, і забезпечити якісний івент нереально – краще скасувати його або перенести. Так, гроші будуть втрачені – але зате збережеться репутація. Адже звання організатора «гіршої події року» – вирок для івент-компанії.
Команда івент-менеджерів зобов’язана підготуватися до можливої поганої погоди. Незважаючи на неї, гостей потрібно оточити комфортом, розвагами, їжею і напоями. Потрібно заготовити настили, щоб захистити одяг і взуття людей від бруду. Це пріоритет. Немає такої можливості – немає івенту. Комфорт гостей важливіше прибутку.
Якщо передбачене транспортування до локації – воно повинно бути комфортним. На місці очікування – обов’язкова присутність організаторів, сидячі місця для гостей, ковдри, їжа і напої. І природно, транспорт повинен курсувати без довгих пауз. У місці очікування транспорту і на локації виїзного івенту має бути кілька десятків санвузлів. Півгодинні черги в туалети – це ненормально.
Головне на івенті – БЕЗПЕКА. Чергування лікарів і рятувальників – обов’язкова умова. Якісні конструкції і обладнання – без альтернатив і компромісів. Якщо організатор не розбирається в цьому – він зобов’язаний залучити експертів: координаторів і менеджера з безпеки.
Довіряти виїзні заходи на сотні і тисячі запрошених потрібно виключно досвідченим організаторам, які думають не про те, як «зірвати куш», а як виконати всі завдання і не угробити репутацію замовника.
Маєш питання щодо змісту статті? Звертайся до авторки