Правила організації і проведення вебінару

Вебінари не можна назвати новим форматом в інтернет-спілкуванні. Онлайн-заняття проводилися і раніше, але в умовах карантинних обмежень прийняли грандіозний масштаб. Більшість офлайн-занять перейшли на простори всесвітньої павутини і отримали назву вебінар. В такому форматі можна провести практично будь-яке теоретичне заняття. Тому проведення вебінарів – не тільки тренд, а й необхідність. Про те, як правильно організувати захід такого роду, розповімо в цьому матеріалі.

Що таке вебінар

Вебінаром прийнято називати навчальну лекцію в інтернеті. Для онлайн-зустрічі такого формату характерно:

  •       формат уроку, на якому до глядача доноситься корисна інформація;
  •       в основному спікер один, а спілкування з аудиторією зведено до мінімуму;
  •       часто голосові повідомлення від користувачів не приймаються, а доступний тільки чат;
  •       організатор керує трансляцією, модеріруя активність.

Залежно від платформи, вебінари можна налаштувати по-різному. Є варіанти з інтерактивними елементами або опитуваннями, а можливі і звичайні трансляції без спеціалізованих опцій.

Для чого використовуються вебінари

Можливості сучасного інтернету різноманітні, тому в форматі вебінару реалізуються:

  •       шкільні уроки та лекції в університетах;
  •       спортивні заняття, від корпоративної розминки до йоги і фітнесу;
  •       факультативні навчальні програми на будь-які теми;
  •       трансляції думок і ідей лідерів громадської думки;
  •       приватні і групові психологічні тренінги;
  •       курси підвищення кваліфікації для співробітників різних підприємств;
  •       гібридні корпоративні трансляції заходів;
  •       доповіді і звіти керівників відділів компанії або філій;
  •       будь-які формати теоретичних занять, включаючи навіть уроки в автошколі.

Єдиний Істотний недолік вебінарів – складність організації практичних занять. Для них у аудиторії повинен бути необхідний реквізит, але при високому рівні залученості глядачів або фундаментальної підготовки саме до практики вирішується і ця проблема.

Серед проблем, з якими стикаються організатори вебінарів, ключовими вважаються:

  •       настройка трансляції для великої аудиторії;
  •       утримання уваги глядачів;
  •       підтримання стабільної якості картинки і звуку;
  •       захист персональних даних.

Незалежно від платформи, вебінари тільки здаються простою справою. Створення якісного контенту вимагає досвіду, знань і технічної можливості.

проведение вебинаров

Проведення вебінару – ефективний формат навчальних заходів

Де можливо проведення онлайн-трансляцій

Існує безліч сервісів для вебінарів. Є безкоштовні і платні, з різним функціоналом і аудиторією, закриті і загальнодоступні, розроблені для корпоративних зборів і побутового використання. Серед найбільш популярних відзначимо:

  • Zoom. Найвідоміша платформа для онлайн-зустрічей в світі з дуже широким (і частково платним) функціоналом. Дозволяє створити вебінар будь-якого формату і тематики, зібравши велику аудиторію. Головне достоїнство полягає в платформі – провести конференцію в зум можна з будь-якого девайса так само як і подивитися. Але безліч налаштувань і платний функціонал роблять цю платформу складною для освоєння новачками.
  • YouTube. Безкоштовна платформа з мільйонами користувачів і можливістю організації трансляцій в кілька кліків. Але дуже ревно ставиться до авторських прав і тематик, так що вебінар тут вимагає ретельної підготовки.
  • ClickMeeting. Зручна і популярна платформа, що підходить як для корпоративних зборів, так і для класичних вебінарів. Має безліч різних функцій, від захоплення частини екрану до інтерактивних елементів. Безкоштовна версія має обмежений функціонал, і щоб вести цікаві і якісні вебінари потрібно купувати додаткові опції.
  • ETutorium. Платна платформа з різними тарифними планами і опціями, що відкриваються в залежності від вартості пакета. Дуже добре підходить для реалізації навчальних онлайн-занять. Ось тільки в кількості тарифів і пропонованих в кожному з них опціях недосвідчений користувач легко заплутається.
  • Webex. Корпоративна платформа, призначена в першу чергу для бізнесу. Створювати вебінар для звичайних користувачів на цьому ресурсі не дуже зручно, зате для спілкування всередині колективу або робочих нарад він ідеально підходить.

Варіантів платформ для проведення івентів в інтернеті багато. Правильний вибір в залежності від цільової аудиторії і технічних потреб є важливим показником для набору аудиторії.

Структура проведення вебінару

Якщо говорити про загальні правила проведення онлайн-івенту, то потрібно виділити основні етапи підготовки:

  1. Вибір тематики. Тема вебінару повинна бути добре відома спікеру. Якщо піднімається злободенне питання, то його варто всебічно вивчити перед трансляцією.
  2. Визначення ЦА. Тема не може бути цікава всім, так що потрібно заздалегідь визначити, для кого ведеться вебінар. Від цільової аудиторії залежить стиль і подача матеріалу.
  3. Підготовка матеріалу. Графіки, таблиці, записи, фото і відео знадобляться для візуалізації ідей спікера. Важливо враховувати мета зустрічі – знайомство з темою або поглиблене вивчення якогось аспекту.
  4. Складання плану. Варто тезисно розділити вебінар на розділи і чітко слідувати певній структурі.
  5. Створення сторінки реєстрації та її реклама. Зазвичай це Лендінг, для якого налаштовується рекламна кампанія для залучення цільової аудиторії.
  6. Вибір платформи для проведення трансляції. Zoom, YouTube або вузькоспеціалізовані ресурси – залежить від теми і трансльованих матеріалів.

Відзначимо, що рішення про те, де організувати вебінар, приймається останнім. Так робиться для того, щоб підібрати оптимальну по функціоналу платформу. Якщо вибрати ресурс або програму в першу чергу, то всі інші нюанси доведеться підлаштовувати під можливості сервісу.

Зум конференция, вебинар

Варто звернутися до професіоналів для успішного результату вебінарів

Правила проведення вебінару

Існує кілька важливих аспектів, на які більшість новачків не звертають уваги. Через це страждає якість вебінару, а кількість глядачів зменшується протягом трансляції. Або взагалі не відповідає очікуванням. До того ж відгуки користувачів складно назвати захопленими. Так, потрібно окремо подбати про наступне:

  • Доступності для аудиторії. При виборі платформи для вебінару потрібно врахувати технічні можливості учасників. Не всі готові завантажувати спеціальні програми. Оптимально, щоб трансляція велася на найпопулярнішіх платформах або можна створити сайт для проведення вебінарів.
  • Зручності перегляду. Важливий факт – 75% (і більше) аудиторії дивляться вебінари з мобільних пристроїв. Тому краще уникати дрібних елементів на екрані. Спікера і те, що він хоче показати глядачам, має бути добре видно на дисплеї смартфона.
  • Комфортної тривалості. Головна цінність сучасного користувача – час. Тому не потрібно затягувати вебінар. Рекомендований таймінг уроку – до 1,5 годин.
  • Відповідях на питання. Аудиторія в будь-якому випадку уточнить деталі ближче до кінця заняття. Для взаємодії з аудиторією можна використовувати спеціальні інтернет-ресурси (наприклад, do.esprezo.ru або додаток sli.do), які дозволяють глядачам не тільки задавати питання, а й вибирати найкращі, щоб спікер точно їх помітив.
  • Правильної експозиції. Вірне розташування камер, мікрофонів і освітлення – важливий фактор зручності перегляду. Крім того, лектор теж повинен бути добре видно в кадрі. Тому не варто, наприклад, мати у своєму розпорядженні за собою яскравий джерело світла.

Відповідність очікуванням користувачів – найкраща рекомендація для перегляду вебінару. Глядачі, як правило, чекають високої якості картинки, хорошого звуку і уваги від спікера.