Що чекає на ділові подорожі у 2015-му?

1431
31 Dec

2014 рік став роком шоку для України. Майдан, революція, анексія Криму, війна, обвал валюти. Втрат зазнали всі; дна не видно; майбутнє непевне. Здається, від 2015-го сектору конференц-менеджменту та бізнес тревел чекати нічого.

Це не так!

Насамперед, галузь MICE збережеться. Вона стане стрункіша. Слабкі гравці підуть з ринку. Сильні — переживуть і загартуються. Хоч би якою тяжкою не була ситуація в економіці, бізнес завжди буде їздити. Звичайно, будуть відмови від «зайвих» подорожей, того, на чому можна економити. Тут ми повинні теж сказати своє слово — менеджери подій і подорожей повинні допомогти клієнтам оптимізувати їхні витрати і зрозуміти, на чому можна зекономити.

Хоча івент-компанії мають бути консультантами і дбати про гроші клієнта, вони — не банк. Тому у 2015-му році треба припинити практику фактичного кредитування клієнтів у вигляді подій. Негайні платежі, своєчасна оплата, мінімум відстрочок. Кредитування клієнтів — шляхетна місія в короткий період падіння, але це шлях у нікуди і для індустрії МІСЕ, і для замовників, і для фінансового сектора.

Хоча падіння долара вдарило по всіх, це не кінець життя. Саме час відкрити внутрішній ринок. Організація подій поблизу, невеликі, бюджетні подорожі, все, що вигідніше оплачувати в гривнях — це і екологічніший, і економніший підхід до бізнесу. Нарешті пора відкрити туристичний, логістичний, подієвий потенціал України на 100%.

Але цей потенціал, звичайно, має межі. Не будемо замінювати хамон салом, як наші північні сусіди хочуть зробити! Перед нами відкриваються ті перспективи, які закриваються для них — Європа готова тісніше працювати з Україною. Тому нам потрібно зрозуміти «хімію» відносин із європейським бізнесом і знайти нові можливості для співпраці, партнерства і подорожей (а безвізовий режим нам обіцяють уже нібито в наступному році…), які принесуть нам прибутки, а країні — таку потрібну нині валюту.

І, звичайно, треба так оптимізувати власну роботу, щоб жодні коливання курсу не могли перетворити наші прибутки на збитки.

2015-й — це рік перспектив для конференц-менеджменту та бізнес тревел.