Український бізнес обирає Європу

95
18 Sep

Мабуть, не надто помилюся, коли скажу, що для України 2013-й увійде в історію як доленосний рік вибору між ЄС та пострадянським простором. За три місяці до самміту Східного партнерства у Вільнюсі, де має бути підписана угода про асоціацію з ЄС, основні пристрасті ще тільки розгораються.

Митний конфлікт із Росією, що, за деякими оцінками, коштував Україні 1 млрд. доларів, завдав удару по українських підприємствах, до того ж, із ядерного сектора економіки — виробництва. Чи не змусить це наш бізнес замислитися про зміну пріоритетів? Мовляв, відступити перед труднощами вздовж лінії найменшого опору?

На мою думку, аж ніяк. По-перше, в глобалізованому світі тиск у вигляді перешкод для торгівлі не є ефективним інструментом. Недарма Юрґен Габермас писав, що модерна цивілізація виникла тоді, коли почали зникати торгові обмеження, а купці змінили феодалів. Ринки СНД надзвичайно важливі для України, але середньовічні методи, які ми побачили в дії, спричиняють зворотний ефект і змушують шукати нові ринки. Врешті, це навіть добре: продуктивний виклик — стимул для розвитку.

По-друге, Європа — це частина давно зробленого й усвідомленого вибору, який зробив і робить український бізнес. Тільки в липні цього року зо два десятки компаній стали членами Європейської Бізнес Асоціації. Тішить, що в їхньому числі були й ми. Нині ця неприбуткова організація налічує 900 членів — українських, європейських та міжнародних компаній.

Європейська Бізнес Асоціація була заснована у 1999 році як форум для обговорення та вирішення проблем, з якими зустрічаються бізнесмени в Україні. Не секрет, що таких проблем було і є чимало. Їхню ініціативу підтримала Єврокомісія — адже поширення європейських бізнесових практик і захист інтересів компаній із ЄС нарівні з вітчизняними також входять до пріоритетів спілки.

Але організація — не тільки лоббі-проект. Варто згадати надзвичайно цікаві і продуктивні заходи та зустрічі з чиновниками. Тільки з початку цього року їх проведено майже три десятки у Києві і понад 60 у регіонах, серед спікерів — посли численних європейських країн, вітчизняні урядовці рівня міністра, на чолі з прем’єром М. Азаровим, і політики всіх спектрів від Віталія Кличка до Олега Тягнибока. Адже побудова порозуміння між бізнесом, владою і всіма політичними силами — одне з ключових завдань Європейської Бізнес Асоціації.

Власне, я сприймаю членство в цьому форумі — справжньому голосі вітчизняного бізнесу — як своєрідний ціннісний вибір, цивілізаційну орієнтацію. Гадаю, що й тисячі керівників і працівників компаній-членів бачать це приблизно так само.

Український бізнес хоче бути частиною європейського. Якщо це прагнення здійсниться, і сама Україна стане повноцінною частиною Європи.